Mi alapján dől el, hogy ki mennyire csinos és karcsú? Tiggy nem érezte magát annak, Sophia Lorent pedig az emberek többsége annak tartja. Jól érzed magad a bőrödben? Meg vagy elégedve az alakoddal? Jólesik a mozgás? Szeretsz enni? Ha bánatos vagy, vagy hiányzik valami jólesik egy kis édesség vagy valami más finomság? Meg lehet –e válni tartósan a fölösleges kilóktól/vissza lehet-e nyerni az ideális formánkat? Ha szeretnéd és teszel érte a fenti kérdésekre –egy kivételével- IGEN lehet a válasz! Szerinted melyik a kivétel? Ha valami helyett eszünk, akkor ÉHESEK vagyunk VALAMIRE, ami hiányzik nekünk. Ezt a hiányt étellel lehetetlen pótolni, de minden hiány pótlására létezik számunkra megfelelő megoldás, amit csak mi magunk ismerünk. Mi tudjuk mi a legjobb nekünk! A One Brain( kineziológia) módszer segítségével megtalálhatod a saját személyre szabott megoldásaidat!

2012. május 9., szerda

Szétválasztó diéta


Szepessy Vilma könyve



Találtam egy jó leírást a szétválasztó diétáról a Konyha kezdőknek honlapon.  A cikk szerzője jó tapasztalatokról számol be és sok hasznos ötletet is kapunk tőle.

Fontos: A diétát csak az kezdje el, aki eltökélte, hogy végigcsinálja és lelkileg is felkészült rá.

Idézet a cikkből:
"Arra jutottam, hogy nekem a legmegfelelőbb a 90 napos vagy szétválasztó diéta. Ez be is igazolódott, mivel már harmadik alkalommal (évente egyszer) kezdtem el. Az előző kettőt becsülettel végigcsináltam. Az eredmény első évben -12 kg, második évben pedig -7 kiló. Lehet nem soknak tűnik, de én nagyon örültem neki! Meg kell hagyni viszont, hogy télen mindkét alkalommal visszajött kb. az egynegyede.
A szétválasztó diéta lényege, hogy meghatározott sorrendben követik a betartandó menü napok egymást. Reggelire minden nap CSAK GYÜMÖLCS van!

1. Első nap a proteinnap. Ezen a napon fogyasztható: mindenféle hús, sütve, főzve (de lehetőleg nem kirántva), tejtermékek (sajt, túró, tej, joghurt, stb), hal, tojás és ezekből készült ételek.
Egy szelet kenyér és saláta fogyasztható mellé.

2. Második nap a keményítőnap. Ekkor mindenféle zöldség és rizs kerülhet asztalunkra, szintén főzve, sütve, nyersen... (Nekem a legmegfelelőbb a lecsó és a rizi-bizi. :))
Egy szelet kenyér fogyasztható.

3. Harmadik nap a szénhidrátnap. Ilyenkor a tészta és a sütemény van napirenden. A tésztákra tehetünk kechupot, mákot, kakaót, grízt, stb (túrót nem!) A sütemény inkább este (esetleg fagylalt is).

4. Negyedik nap pedig gyümölcsnap. ilyenkor bármilyen gyümölcs korlátlanul fogyasztható egész nap.
Ez a négy nap beosztása pedig folyamatosan ismétlődik, 90 napig.
Most újból erre adtam a fejem! Első két alkalommal könnyebb volt a gyümölcs nap, mivel májusban kezdtem és akkor már több friss gyümölcs volt kapható. Most ebből a szempontból nehezebb. Nem elhanyagolható az sem, hogy fázósabb vagyok! :) Vannak napok, amik elkeserítők, de állítom, hogy végigcsinálható! Már az első két hét súlycsökkenést mutat, mivel a felesleges víz távozik a szervezetből. Néha nem mozdul sehova a mérleg nyelve, de azután beindul. Csak türelem kell, kitartás és eredményes lesz, ez biztos!
Nagyon fontos még, hogy legalább 2,5-3 liter folyadékot (víz, ásványvíz, gyógytea) megigyunk naponta. Ajánlanám, hogy napi egy vitamintablettát fogyasszunk el, mert kimerülnek a tartalékok. Első alkalommal én sem szedtem és a hajam elkezdett hullani. Vitaminnal nincs ilyen gond.
Amikor eltelik a 90 nap, utána még 90 napig marad reggelire a gyümölcs, hogy a szervezet teljesen át tudjon állni erre a fajta étkezésre.
Az egészben az a jó, hogy ez a diéta mellett, a családomnak is tudok ebédet készíteni! Főzelék mellé húst sütök nekik, a leves is bekapcsolható sok mindenhez, sütemény, kalács is kerül az asztalra! Tehát mindenki elégedett lehet, miközben én diétázom (ez pedig nem csak reklám)!"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése