Érdekes kísérletről olvastam, amit ugyan patkányokon végeztek, mégis érdemes átgondolni van-e valami jelentése számunkra is. A kísérleteket Dr. Kelly Brownell végezte, aki akkor még a Pennsylvannia egyetem oktatójaként, ma már a Yale professzoraként kutatja az elhízás és más táplálkozási problémák hátterét. Dr. Brownell kísérleti patkányokat magas zsírtartalmú táplálékon tarott, amíg meghíztak, majd fogyókúrára fogta őket. Ezt megismételte kétszer egymás után.
Az első alkalommal 21 napig tartott a patkányoknak a normál testsúly viszanyerése, a visszahízás 45 napig, míg a második alkalommal azonos kalóriabevitel mellett 46 napig tartott a visszafogyás és csupán 14 napig, amíg visszahízták a súlyukat!
Persze mondhatnánk, hogy a patkányok nem emberek, mégis érdemes megfontolni Dr Brownell diétás tanácsait:
"Először is a diétázást komolyan kell venni. Senki ne próbáljon meg hirtelen jött szeszélyből belevágni. Inkább várjunk, amíg teljes mértékben el tudjuk kötelezni magunkat az ügynek.
Másodszor keressünk egy olyan alkalmas fogyási programot, amelyik fokozatos, de tartós változás létrehozására törekszik. Olyan táplálékon tanácsos élni, amelynek zsírtartalma alacsony, rosttartalma viszonylag magas és aránylag kevés benne a kalória.
Továbbá elengedhetetlen emellett a rendszeres testmozgás."
Pontosan ezt éltem át én is, amikor legutóbb úgy döntöttem, hogy akkor sem adom fel a programomat, ha megállt a fogyás.
Nos a mérlegem mostanra megemberelte magát, és immár 65,7 kg-ot mutat. Azaz megindult a lejtőn a súlyom, én pedig megtanultam Dr Brownell-től, hogy kitartó maradok mind a diétámat, mind a mozgást illetően.
Kapcsolodó cikket arról,hogy hogyan teremthetünk kapcsoltot az ideális testünkkel  találsz itt!
A cikk írójáról,tanfolyamairól  többet is megtudhatsz, ha rákattintasz a nevére:
dr.Simon Katalin